جمعه 14 ارديبهشت 1403
معاون وزير مسكن :

مردم "اعتماد بالايي" به مسکن مهر دارند

  تاريخ:سی ام فروردين 1388 ساعت 08:59   |     کد : 19378   |     مشاهده: 747
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير مسكن اعلام كرد چنانچه در استان ها زمين براي واگذاري به طرح مسكن مهر وجود نداشته باشد، وزارت مسکن براي خريد و واگذاري آن در کمترين زمان اقدام مي کند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون وزير مسكن اعلام كرد چنانچه در استان ها زمين براي واگذاري به طرح مسكن مهر وجود نداشته باشد، وزارت مسکن براي خريد و واگذاري آن در کمترين زمان اقدام مي کند.

منوچهر خواجه دلويي گفت : مردم بيش از هشت هزار ميليارد ريال براي آماده سازي زمين هاي اجاره اي 99 ساله پرداخت کرده اند که نشانه اعتماد بالا به طرح مسکن مهر است.

وي زمين واگذار شده براي آماده سازي طرح مسکن مهر را بيش از يك ميليون و 340 هزار قطعه اعلام کرد و گفت: تاکنون زمين به استعداد ساخت 348 هزار واحد مسکوني ، آماده سازي شده و 225 هزار و 629 واحد مسكوني هم در زمين هاي طرح مسکن مهر در مرحله ساخت قرار دارد.

معاون وزير مسکن با اشاره به صدور پروانه ساختماني براي ساخت 137 هزار و 727 واحد مسكوني در طرح مسکن مهر گفت: 38 هزار و 260 واحد مسكوني در زمين هاي اجاره اي 99 ساله، پي سازي را تكميل و 12 هزار و 256 نفر از واجدان شرايط در قالب مسكن مهر قسط اول تسهيلات ساخت خانه را از بانك دريافت كرده اند.

خواجه دلويي افزود: در مجموع سه ميليون و 900 هزار نفر براي طرح مسكن مهر در كشور ثبت نام كرده اند كه 900 هزار نفر از متقاضيان مربوط به تهران هستند.

وي به واگذاري زمين اجاره اي 99 ساله به استعداد ساخت يك ميليون و 220 هزار واحد مسكوني در سال 87 اشاره كرد و گفت: امسال هم به حدود 500 هزار متقاضي زمين اجاره اي واگذار مي شود.

معاون وزير مسكن در امور ساختمان و مسكن ادامه داد: پارسال تعدادي از واحد هاي مسكوني ساخته شده در طرح مسكن مهر واگذار شد اما واگذاري انبوه آن از ابتداي سال آينده آغاز مي شود.

10 ميليون ريال تسهيلات بانكي براي آماده سازي زمين و تا 140 ميليون ريال تسهيلات بانكي براي ساخت از حمايت هاي مالي دولت از طرح مسکن مهر است.

بازپرداخت تسهيلات بانکي هر واحد مسکوني در طرح مسکن مهر به صورت 15 ساله و به روش پلكاني خواهد بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/19378
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است